Şirket Haberleri

KAP Haberleri

    ENKAI – Şirket sermayesi 27 Mayıs’ta 5 milyar TL’den %12 oranında kar payından bedelsiz olarak 600 milyon TL artışla 5.6 milyar TL’ye yükseltilecek.
    TUPRS – Tüpraş’ın 1Ç sonuçları beklentilere paralel olarak zayıf gerçekleşti. Tüpraş 1Ç’de 2.3 milyar TL net zarar açıkladı, piyasa beklentisi de 2.3 milyar TL zarar açıklanması yönündeydi (bizim tahminimiz 2.0 milyar TL zarar). Açıklanan zararın temel sebebi, düşen petrol fiyatları sonucu kaydedilen 2.0 milyar TL tutarında stok zararı olmuştur. Stok etkisi hariç FAVÖK 725 mn TL olarak gerçekleşirken, geçen çeyreğe göre %12 gerileme, bir önceki yıla göre ise %32 artış kaydedildi. Şirketin 1Ç sonunda net borcunda artış dikkat çekmekte olup, 2019 sonunda 8.4 milyar TL olan net borç seviyesi 12.2 milyar TL’ye yükselmiştir. Tüpraş’ın güçlü yanı olan orta distile ürünler, risk faktörüne dönüşüyor. Tüpraş’ın özellikle RUP yatırımı sonrası karlılığına yüksek katkı sağlayan orta distile ürün grubunda (dizel ve jet yakıtı) virüs salgını nedeniyle düşen talep sonrası rafineri marjları olumsuz etkilenmektedir. Tüpraş’ın 2020 1Ç döneminde orta distile ürün grubunun toplam üretim içindeki ağırlığı %51’den %60 seviyesine yükselmiştir. Sene başından bu yana rafineri ürünleri içerisinde daha güçlü marj performansı bulunan siyah ürünlerin ağırlığı ise %21’den %13 seviyesine gerilemiştir. Şirket yönetimi jet yakıtı piyasasında oluşan zayıf talep nedeniyle, bu ürünün üretimini 2Ç itibarilye %17’den %10 düşürdüklerini belirtmiştir. Fakat küresel olarak artan jet yakıtı stokları, hem rafinerilerin daha fazla dizel üretime yönelmesine yol açarak dizel marjlarını baskı altına alabilir, hem de rafineri kapasite kullanım oranlarında toparlanmayı geciktirebilir. Dizel ürün marjlarının 1Ç’de 11 dolar/varil seviyesine gerilediğini ve Nisan’da 10 doların altında seyrettiğini, jet yakıtı marjının ise 1Ç’de 8 dolar/varil ortalamasına gerilemesinin ardından 2Ç’de negatif seviyeye indiğini not ediyoruz. Bu ortamda şirket yönetimi 2Ç ürün marjlarının daha kötü olabileceğini belirtirken, 2020 yılı için Nisan ayında revize edilen 3-4 dolar aralığındaki rafineri marjı beklentisini korumuştur. Ağır petrol ile Brent arasındaki makas etkisi 1Ç’de olumlu, fakat üretim kesintileri bu avantajı da riske atabilir. 2019 yılında ağır petrol arzında yaşanan sıkıntılar (İran-Venezuella yaptırımları ve OPEC üretim kesintisi) ağır petrol ile Brent arasındaki makasın daralmasına yol açmış ve Tüpraş’ın karlılığını olumsuz etkilemişti. 2020 yılı 1Ç’de bu etki rafinerilerin daha hafif petrol türlerine kayması ve talep düşüşü sonucu ortadan kalkmış ve ortalama ağır petrol fiyatı Brent’e göre tekrar 3-4 dolar iskontolu hale gelmiştir. Fakat OPEC ve diğer petrol üreticilerinin açıkladıkları üretim azaltma kararı sonrası Mayıs ayında iskontolarda tekrar daralma gözlenmiştir. Dolayısıyla, üretim kesintisi ve talep artışı sonucu oluşan Brent fiyatındaki toparlanma Tüpraş’ın 1Ç’de kaydettiği stok zararını kısmen telafi edecek olsa da, ağır petrol-Brent makasındaki daralma bu pozitif etkinin finansallara yansımasına engel olabilir.
    Pay Alım Satım Haberleri –
    PRKME – Şirket Yönetim Kurulu’nun 1 yıl süre ile azami olarak 0.74 milyon adet ve azami fiyat olarak da 3.6515 TL olmak üzere sunduğu par yeri alım programı önerisi Genel Kurul’da kabul edildi. Program için ayrılan fon ise 26.18 milyon TL tutarında.

Yukarı